Foto: Kristoffer Hilmersson/P4 Skarborg
Arkivbild. Foto: Kristoffer Hilmersson
P4 SKARABORG GRANSKAR FÄRDTJÄNSTEN

Västtrafik: Vi jobbar dagligen på att bli bättre

1:36 min

Ett av de vanligaste klagomålen kring färdtjänst som Västtrafik hanterar handlar om förseningar.

Förseningarna kan bero på trafikomläggningar, sjukdom eller dåligt väglag säger Johan Wahn, affärschef vid anropsstyrd trafik hos Västtrafik.

– Jag vill poängtera att vi jobbar med en levande tjänst. Gamla, sjuka och barn. De kan behöva lite extra tid och då blir det en försening i efterföljande led. 

Johan Wahn nämner även förarbristen som en orsak. 

– Jag tror aldrig vi får bort så att vi har hundraprocentiga punktlighet. Men vi jobbar dagligen på att bli bättre och försöka få bort förarbristen. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".