Fly Nordic ber om ursäkt

Flygbolaget Fly Nordic ber nu om ursäkt till passagerarna, på väg till Kiruna, som fick tillbringa natten på Arlanda på grund av fel i radiokommunikationen i mitten av mars.

Många passagerare har klagat på dålig information och dessutom otrevligt bemötande av personalen på plats.

Flygbolaget har fått in ett 30-tal reklamationer och Fly Nordic lovar nu att ersätta för utlägg relaterade till förseningen, som exempelvis mat, och dessutom kommer de att få ett presentkort på en enkelresa Stockholm-Kiruna.

– Vi gör detta trots att vi fullgjort våra åtaganden enligt EU-resolutionen, men vi vill be om ursäkt för bemötandet, även om förseningen låg utom vår kontroll, säger Monia Sandberg på Fly Nordic, numera Norwegian.

Flygningen från Stockholm till Kiruna, som blev inställd den 13 mars och istället fick tillstånd att flyga först på morgonen den 14 mars, innehöll 155 passagerare, och än är det inte försent att göra en reklamation till flygbolaget med anspråk om ersättning.

André Pettersson, SR Norrbotten
andre.pettersson@sr.se

Relaterat

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".