Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Två nya bilmärken etablerar sig i Arjeplog

Publicerat tisdag 1 mars 2016 kl 09.40
Bra för regionen
(1:49 min)
Johan Sund, VD för Silverresort Arjeplog.
1 av 2
Johan Sund, VD för Silverresort Arjeplog. Foto: Eva Elke, Sveriges Radio
Jose Mourinho
2 av 2
Jose Mourinho Foto: Matt Dunham/ TT-Bild

De stora bilföretag, som erbjuder kunder och affärspartners möjligheter till exklusiva körupplevelser på snö och is,  blir allt fler. Nu är två brittiska premiummärken på väg att etablera sig i Arjeplog.

Att köpa en körupplevelse på snö och is i Arjeplog eller Arvidsjaur kostar i runda slängar 40 000 kronor och uppåt för några dagars bilkörning.

Hittills har det framförallt varit tyska bilmärken som erbjudit exklusiva körupplevelser – att nu brittiska Jaguar och Landrover tillkommer tror Johan Sund kommer att betyda mycket för regionen.

– Det är bra för regionen att det kommer nya aktörer. Vi tror att det kommer att komma fler människor från England, vilket öppnar nya marknader för oss, säger Johan Sund, vd på Silver resort.

I vinter har Jaguar spelat in en reklamfilm, där Jaguars stora affischnamn medverkar, och branschen räknar med att filmen kommer att få stort genomslag.

– Jose Mourinho är ju en av ambassadörerna för Jaguar att hans medverkan kommer att hjälpa till att fylla upp eventen för Jaguar är jag ganska säker på, säger Johan Sund.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".