Reklamkampanj för Gävleborg

Det satsas hårt på att marknadsföra Gävleborg på initativ av landshövdingen. Häromdagen fanns en bilaga om Gästrikland och Hälsingland med i DN:s upplaga, som gick ut i 300.000 exemplar i Mälardalen och Stockholm.

Reklamen fick omedelbart effekter vid Orbaden Konferens och fritid, som fick ta emot flera bokningar, säger Helene Åkerström till SR Gävleborg.

Annars har marknadsföringen av Hälsingland som vinterland inte varit så lyckad, med en vinter utan snö och flera plusgrader.

Det har bland annat märkts i den nya stugbyn i Järvsö som har haft 80 procent avbokningar.

Men med nysnö och en reklamkampanj har det börjat vända, tycker delägaren Olle Larsson.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista