Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Snigelpost är snabbare än CSN:s E-mail

Centrala studiestödssnämnden CSN:s minskningar av personalstyrkan märks nu inte bara på sedvanligt långa väntetider i telefon. Även den student som exempelvis per E-post vill ställa frågor till Centrala studiestödsnämnden kan få vänta upp till tre veckor på svar.

På CSN gör man nu enligt uppgift allt för att läget ska förbättras. Informationsansvarige Magnus Fors säger emellertid också  till Radio Gävleborg att problemet inte är lätt att lösa, när man som efter den senaste tidens neddragningar blivit 200 anställda färre i personalstyrkan. När det gäller telefonsamtalen hoppas CSN nu att väntetiderna kan kortas genom att de anställda utbildas i konsten att ge kortare svar.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".