Kunder hos Sandnet i Sandviken har varit utan e-post sedan i fredags. Foto: TT/Sveriges Radio

Problem med åtkomsten av e-post i Sandviken

Sedan i fredags har 4600 kunder hos Sandnet varit utan e-post. Detta efter att servern för e-post gått sönder hos Sandnet. I natt fick internetleverantören igång en ny server.

Under fredagen i förra veckan gick Sandnets e-post-server sönder.

Det är ännu osäkert om back-systemet fungerar och kunderna kan ha förlorat e-post.

Under natten har Sandnet fått igång en ny server som möjliggör för kunderna att skicka och ta emot e-post igen.

Just nu kan kunderna ta emot e-post via e-post-program. Webbmailen har ännu inte ordnats.

Samtidigt arbetar Sandnet för att ordna med historiken i kundernas inkorgar, detta för att kunderna ska kunna läsa mail mottagna innan driftstörningen.

- Detta är mycket olyckligt, men vi jobbar så hårt som möjligt för att återställa allt, säger Ida Lindahl, informationschef på Sandviken Energi.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".